Strateji Geliştirme Şube Müdürlüğü
Madde 18- Strateji Geliştirme Hizmetleri:
a) İl/ilçe düzeyinde iş takvimini hazırlamak,
b) İl/ilçe stratejik planlarını hazırlamak, geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak,
c) Hükümet programlarına dayalı eylem planı ile ilgili işleri yürütmek,
ç) Kalkınma planları ve yılı programları ile ilgili işlemleri yürütmek,
d) Faaliyetlerin stratejik plan, bütçe ve performans programına uygunluğunu sağlamak,
e) Hizmetlerin etkililiği ile vatandaş ve çalışan memnuniyetine ilişkin çalışmalar yapmak,
f) Bütçe ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
g) Ayrıntılı harcama programını hazırlamak,
ğ) Nakit ödemelerin planlamasını yapmak, ödemeleri izlemek,
h) Malî durum ve beklentiler raporunu hazırlamak,
ı) Kamu zararı ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
i) Yatırımlarla ilgili ihtiyaç analizlerini yapmak, verileri hazırlamak,
j) Performans programıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
k) Okul aile birlikleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
l) Eğitim kurumu bina veya eklentileri ile derslik ihtiyaçlarını tespit etmek,
m) İstatistikî verileri ilgili birimlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası standartlara uygun
ve eksiksiz toplamak, güncelleştirmek, analiz etmek ve yayınlamak,
n) Eğitim kurumları, yönetici, öğretmen ve çalışanlar için belirlenen performans ölçülerinin
uygulanmasını izlemek, yerel ihtiyaçlara göre performans ölçütleri geliştirmek ve
uygulamak,
o) İlgili birimlerle koordinasyon sağlayarak vatandaş odaklı yönetimin oluşturulması, idarenin
geliştirilmesi, yönetim kalitesinin artırılması, hizmet standartlarının belirlenmesi, iş ve
karar süreçlerinin oluşturulması ile bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılmasına ilişkin
araştırma geliştirme faaliyetleri yürütmek,
ö) Eğitime ilişkin araştırma, geliştirme, stratejik planlama ve kalite geliştirme faaliyetleri
yürütmek,
p) Eğitime ilişkin projeler hazırlamak, uygulamak,
r)İlçe millî eğitim müdürlükleri ile eğitim kurumlarının proje hazırlama ve yürütme
kapasitesini geliştirici çalışmalar yapmak,
s) Araştırma ve uygulama projelerinde finansal ve malî yönetimi izlemek, raporlamak.
26. Madde de belirtilen, İl Milli Eğitim Müdürlüklerinde; Yazılı ve görsel basın, mesleki örgütler ve diğer sivil toplum kuruluşları ile ilişkileri yürütmek, vatandaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik çalışma yapma bilgi edinme başvurularının ilgili birimlerle koordine ederek yanıtlanmasını sağlamak, milli eğitim hizmetlerinden talep ve şikayetler konusunda bilgilendirme ve yönlendirme işleri ile protokol iş ve işlemlerini yürütmek